гаразд, коментую, дуже коротко -- усі висновки гарні, усі висновки -- утопія. головне питання навіщо? навіщо хтось буде реформувати систему, яка може, ти тільки зваж, приности місячну платню з однієї групи студентів? і тезисно моя думка щодо реформ у вищій освіті 1) немає ніякої безкоштовної вищої освіти. не повинно бути. уся вища освіта є платною без виключень. в країні передбачено декілька десятків державних грантів які можуть отримати абітурієнти, що вони набрали більше 350 балів на ЄДІ (якщо 350 замало, тоді 400, 500, 1000 -- мета відокремити до сотні абітурієнтів, що вони будуть вчитися коштом держави). усі інші мають безліч можливостей отримати вищу оствіту -- від кредиту, до договору з підприємством яке оплатить навчання. 2) професію викладач виключають з переліку обраних и наближають до нас, пересічних українців. якщо мені є що розповісти студентам, навчальному закладу повинно буде байдуже, чи є в мене докторська ступінь. і навпаки, якщо якомую докторові нема чого розповісти студентам -- будь ласка на докторську пенсію 3) виші починають відчиняти свої двері не раз на рік, а стают осередком наукової думки і роботи. будь хто, підписавши формальний папірець про відповідальність за матеріальні ушкодження, має можливість слухати лекції, бронювати час на роботу з компьютером, працювати в університетській бібліотеці (без права брати книжки до дому) тощо. незалежно від присутності чи відсутності "кандідатского мімімума" (с) людина має право приймати участь у науковій праці, дослідженнях, бути автором чи соавтором того, чи іншого винаходу 4) за 3-5 років викладацький склад українських вишів повинен у той чи інший спосіб актуалізовати свій власний рівень до сьогоденного стану відповідної науки. навчати людей за підручниками та "новинами", які станом на 1991 рік застаріли на 30, а станом на 2009 рік -- мабудь на всі 70 років є беззмістовним гаянням часу але все це є лише теоретична утопія. сучасний український народ зробив усе, щоб влада, освіта, наука, культура, журналістика були в десятки разів гіршими, аніж вони є тепер. і тільки зусиллями окремих людей народ ніяк неможе досягти тієї мети. перефразовуючи передвиборчу кампанію одного з кандидатів -- країну врятує інший народ.
Я з тобою згодний, що деякі із пропозицій - із галузі якбитології. Але інколи з нашим народом трапляються дивні речі. Наприклад, 5 років тому. :)Ідея раптово оволодіває масами, і починає їх рухати в спільному напрямку. Для цього і пишуться такі статті, щоб деякі ідеї обговорювалися, поступово змінюючи наше життя. Якщо хтось знає інший спосіб реалізації бажань - буду радий почути!
гаразд, коментую, дуже коротко -- усі висновки гарні, усі висновки -- утопія. головне питання навіщо? навіщо хтось буде реформувати систему, яка може, ти тільки зваж, приности місячну платню з однієї групи студентів?
ВідповістиВидалитиі тезисно моя думка щодо реформ у вищій освіті
1) немає ніякої безкоштовної вищої освіти. не повинно бути. уся вища освіта є платною без виключень. в країні передбачено декілька десятків державних грантів які можуть отримати абітурієнти, що вони набрали більше 350 балів на ЄДІ (якщо 350 замало, тоді 400, 500, 1000 -- мета відокремити до сотні абітурієнтів, що вони будуть вчитися коштом держави). усі інші мають безліч можливостей отримати вищу оствіту -- від кредиту, до договору з підприємством яке оплатить навчання.
2) професію викладач виключають з переліку обраних и наближають до нас, пересічних українців. якщо мені є що розповісти студентам, навчальному закладу повинно буде байдуже, чи є в мене докторська ступінь. і навпаки, якщо якомую докторові нема чого розповісти студентам -- будь ласка на докторську пенсію
3) виші починають відчиняти свої двері не раз на рік, а стают осередком наукової думки і роботи. будь хто, підписавши формальний папірець про відповідальність за матеріальні ушкодження, має можливість слухати лекції, бронювати час на роботу з компьютером, працювати в університетській бібліотеці (без права брати книжки до дому) тощо. незалежно від присутності чи відсутності "кандідатского мімімума" (с) людина має право приймати участь у науковій праці, дослідженнях, бути автором чи соавтором того, чи іншого винаходу
4) за 3-5 років викладацький склад українських вишів повинен у той чи інший спосіб актуалізовати свій власний рівень до сьогоденного стану відповідної науки. навчати людей за підручниками та "новинами", які станом на 1991 рік застаріли на 30, а станом на 2009 рік -- мабудь на всі 70 років є беззмістовним гаянням часу
але все це є лише теоретична утопія. сучасний український народ зробив усе, щоб влада, освіта, наука, культура, журналістика були в десятки разів гіршими, аніж вони є тепер. і тільки зусиллями окремих людей народ ніяк неможе досягти тієї мети.
перефразовуючи передвиборчу кампанію одного з кандидатів -- країну врятує інший народ.
О! Эт другое дело! Причины-следствия, конструктивные предложения. Занимательно. ;)
ВідповістиВидалитиАнтоне! По-перше, дякую за стислий коментар! :)))
ВідповістиВидалитиЯ з тобою згодний, що деякі із пропозицій - із галузі якбитології. Але інколи з нашим народом трапляються дивні речі. Наприклад, 5 років тому. :)Ідея раптово оволодіває масами, і починає їх рухати в спільному напрямку. Для цього і пишуться такі статті, щоб деякі ідеї обговорювалися, поступово змінюючи наше життя. Якщо хтось знає інший спосіб реалізації бажань - буду радий почути!
Ярославе!Також дякую! :)
ВідповістиВидалити